Salony samochodowe to miejsca, gdzie kupimy zarówno nowe, jak i używane auta danej marki. Te placówki sprzedażowe zadomowiły się w wielu miastach Polski, gdzie konkurują ze sobą o uwagę klientów. Salon samochodowy, w którym konsument będzie się dobrze czuł musi spełniać pewne wymogi. Podstawowym jest przestronne, nowoczesne i dobrze urządzone wnętrze. Odpowiednie umeblowanie do salonu kupimy w dobrym sklepie meblowym. Pamiętajmy przy tym, że sprzęty w takiej placówce powinny być nowoczesne i zadbane, a samochody muszą być dobrze wyeksponowane oraz opisane. Odpowiednio doświetlony i ładnie urządzony salon jest wizytówką jego właściciela. Takie miejsce powinno kojarzyć się z luksusem, technologią i rozwojem. Dobrą atmosferę tworzy też muzyka sącząca się subtelnie z głośników. Poziom głośności nie powinien utrudniać prowadzonej spokojnym głosem rozmowy.

Aby odpowiedzieć na wszystkie potrzeby konsumenta, warto, aby w salonie znajdowały się: obsługa posprzedażowa, recepcja, bar marki, sprzedawcy z tabletem, konfigurator oraz cyfrowy kąt klienta.

Sama estetyka i wyposażenie nie wystarczy, jeśli obsługa nie będzie profesjonalna i przygotowana na odpowiednie przywitanie osoby wchodzącej do salonu samochodowego. Konieczność powitania gościa wydaje się oczywistością, o której nie warto nawet wspominać, jednakże osoby pracujące w charakterze tajemniczego klienta i sprawdzające jakość pracy zatrudnionego w salonie samochodowym personelu, wskazywały, że miały styczność z uchybieniami sprzedawców polegającymi na braku przywitania wchodzącej do placówki osoby.

Ponadto pracownicy salonu powinni charakteryzować się merytoryczną wiedzą, aby móc szczegółowo i wyczerpująco opowiedzieć zainteresowanej osobie o danym modelu auta oraz udzielić odpowiedzi na wszystkie pytania. Warto również rozeznać potrzeby potencjalnego klienta, aby dopasować samochód do jego potrzeb, oczekiwań i prowadzonego trybu życia. Konsument powinien mieć przeświadczenie, że na podstawie uzyskanych informacji jest w stanie podjąć decyzję o zakupie konkretnego modelu auta. Klient musi być poinformowany o wszelkich kwestiach dodatkowych, jak sprawy gwarancji, wyposażenia auta czy serwisu posprzedażowego.

Ważnym elementem procesu sprzedażowego jest zaoferowanie potencjalnemu kupcowi możliwości skorzystania z jazdy próbnej. Świadczy to o profesjonalizmie salonu oraz o odpowiednim przygotowaniu do pracy personelu, który powinien umożliwić konsumentowi zapoznanie się z pojazdem.
W dobrym salonie samochodowym zarówno klient indywidualny, jak i firma zostaną odpowiednio obsłużeni. Oprócz sprzedaży aut, takie placówki oferują również usługi dotyczące ubezpieczeń komunikacyjnych, likwidacji szkód i napraw blacharsko-lakierniczych.

Salony samochodowe zapewniają swoim klientom różnego rodzaju zniżki i upusty. Promocje dotyczą nie tylko nowych nabywców, ale również osób wiernych danej marce.

Przede wszystkim rabaty zależą od tego, kto kupuje. Niektóre salony samochodowe są bardziej przychylne firmom i przedsiębiorcom z uwagi na fakt, iż są to klienci wymieniający auta stosunkowo często, czyli co 3-4 lata. Poza tym firmy kupują więcej samochodów niż użytkownicy indywidualni.

Niektóre marki preferują upusty dla konkretnych grup zawodowych. Dealerzy celujący w zawody kojarzące się w powszechnej świadomości prestiżowo, mają przygotowane upusty dla lekarzy, prawników czy architektów. Z kolei inne salony stawiają na takie grupy zawodowe, jak nauczyciele, rolnicy czy przedstawiciele służb mundurowych.

Bonusem za lojalność dla klientów Skody i Opla kupujących kolejne auto tej samej marki są rabaty i przedłużona gwarancja. Z kolei salon Hyundai ma spersonalizowaną ofertę dla sporej części grup zawodowych, takich jak m.in. lekarze, farmaceuci, architekci, duchowieństwo, służby mundurowe, taksówkarze, rolnicy i górnicy, a nawet personel latający i pracownicy obsługi naziemnej.

Salony samochodowe są umiejscowione w różnych punktach miasta. Niektóre znajdują się na obrzeżach, inne natomiast pojawiają się nawet w centrum, np. w galeriach handlowych jako tzw. showroom z ciekawą architekturą przyciągającą oko klienta. Ważniejsze od lokalizacji i urządzenia salonu są jednak zalety samochodu, jaki chcemy kupić i profesjonalizm sprzedawcy, który powinien nam wskazać auto dobrane do naszych potrzeb, trybu życia oraz możliwości finansowych.

Otworzyliśmy nową filię w Poznaniu, zapraszamy do kontaktu!
Dorota Munio,
+48 723 190 695